Geoblog.pl    neronek    Podróże    2010 Singapur Borneo Malezja    Kuala Lumpur - dwie wieże czyli Petronas Twin Towers

Kuala Lumpur - dwie wieże czyli Petronas Twin Towers

Malezja
Malezja, Kuala Lumpur

No to już jestem w stolicy Malezji Kuala Lumpur .
Ale nie jestem jeszcze w samym mieście
Z lotniska Air Asia czyli lotniska gdzie lądują i startują tanie linie lotnicze
w 90% Air Asia ,
jedzie się żółto-czerwonym Star Shuttle
do Pudu Raya / dworzec autobusowy / cena 10RM.
Zresztą zaraz jak wyjdziecie będą do Was krzyczeć z budek aby wybrać autobus do ......
ja wybrałem Star Shuttle tanio i ważne że do Pudu Raya .
Po 1.15 min jestem na miejscu w lekkim szoku w końcu wróciłem z takiej błogiej krainy
ciszy a tu ....
hałas duszno smród spalin ludzi jak mrówki ......
Patrzę na mapkę gdzie jest ogromny budynek Time Square bo to tam niedaleko jest mój Hostel Equator Hostel , jest ! wcale nie daleko a więc w drogę ......

Po drodze przystanek na shake z mango uffff ale gorąco ..... idę dalej i jakoś bez większych problemów odnajduje hostel .
Za nocleg zapłaciłem 45RM za dzień ze śniadaniem , zapłaciłem już w Polsce tak więc bez problemów wskazali mi pokój z oknem z AC czysto łazienka osobno
ale także czysto . Ważne że pkt jest dobry !
Kładę plecak biorę prysznic i w drogę zbadać okolice jutro wcześnie rano śmigam na te dwie wieżyczki Petronas Twin Tower :

Rano godz 7 jadę kolejką nadziemną i po 10 min jestem na miejscu .
ale może najpierw przeczytajcie " coś tam coś tam " o tych dwóch wieżyczkach :

Petronas Twin Towers – bliźniacze wieże w Kuala Lumpur, stolicy Malezji. Wysokość 452 m. Są to jedne z najwyższych budowli (wież) świata. Wieżowce z Malezji zachowały tytuł najwyższych bliźniaczych wież świata i budowli zbudowanych przed końcem XX wieku. Wieże Petronas Towers były najwyższymi budynkami świata (nie licząc iglicy) od roku 1998 do 2004. Dwa drapacze chmur są połączone mostem o długości 58 m na poziomie 41. i 42. piętra na które to piętro można wjechać bezpłatnie .
W czasie większych wichur mostek łączący dwie wieże jest regulowany !
Kolejka była duża otrzymałem bilet na 10.15 a więc mam trochę czasu .
Wchodzę z budynku porobić trochę fotek , budynek nie robi na mnie większego wrażenia , fajnie błyszczy w słońcu .
Wracam 10.15 grupa około 20 osób i ja sorki oczko perskie 19 osób i ja .
Najpierw idziemy do małego kina siadamy pokazują nam jak powstawały wieże kto je finansował i budował itd.. czas projekcji 8min .
Potem już windą na 42 piętro , przewodnik oprowadza nas na ten mostek widoki fajne ale wszędzie jakieś wieżowce ulice i takie tam pierdoły ...... robię fotki i po chyba
15 min koniec zjeżdżamy windą na dół
Wchodzimy na salę z różnymi takim tam atrakcjami związanymi z wieżyczkami ........