Geoblog.pl    neronek    Podróże    2004 Hongkong -Chiny    Xian

Chiny, Xianan

XIAN-PEKIN.

Xian! 29.05 2004

Do Xian dotarłem pociągiem o 4 rano , a więc byłem zaspany i nie chciało mi się szukać tego schroniska tj; Shangde Binguan
Zaraz zaczepili mnie taxiarze no i tu mała ftopa wściekły
Jechałem chyba z 20min za 20Y a powinienem wiedzieć że Schronisko jest tuż obok dworca tj jak wychodzisz z dworca na wprost 100-200m w prawo !!! jak sie potem rano obudziłem i zobaczyłem że to tak blisko to myślałem że tego dryndziarza zatłukę!!!
Cena za nocleg w pokoju 3 osób lub 4 nie ma tutaj łóżek piętrowych ale jest TV i klima no i bardzo czysto sporo obcokrajowców zwłaszcza angole i amerykanie cena wynosi 40Y i kaucja 50Y czyli ok !!
co zwiedzałem :
W centrum świątynie Wielkiego dzwonu! cena 15Y za 5Y można uderzyć w dzwon !! w trakcie zwiedzania co 20min występ ,grają na dzwonach i dzwonkach jest fajowo!! wszystko w cenie biletu .
Obok jest świątynia Wielkiego Bębna a za nią !! koniecznie musicie tam iść -
dzielnica muzułmańska !!
ale jazda super super !!
zwłaszcza pod wieczór te uliczki i te smakołyki na targu ach tego na pewno nie zapomnę jeżeli już tam będziecie dowiedzcie meczet Great Mosque na prawdę warto cena 12Y jest to świątynia z dużym parkiem gdzie panuje niespotykana CISZA to na prawdę bardzo dziwna sprawa że jest tam taki spokój , chociaż zaraz za murem jest strasznie głośno od motorów itd !!!
ależ tam można odpocząć od tych klaksonów na ulicy i potwornego hałasu polecam słodkości w tej dzielnicy mniam mniam .i placki !!!
Wracając poszedłem na mur w Xian musicie wiedzieć że całe miasto otoczone jest wysokim około 30m murem posiada chyba 10 bram a za wejście na mur płaci sie 10Y ale kroją !! a za murem płynie śmierdząca rzeczka otacza ona całe miasto .
No ale atrakcją Xian jest oczywiście żołnierze terakotowej armii ;
cena 100Y !!!!!! i tu znowu przyginają atrakcje w Chinach na pewno są za drogie w porównaniu z życiem w Chinach no ale musiałem to zobaczyć i nie żałuję.
jak dojechać:
Z dworca kolej autobus 307 ale sie trochę wlecze 45 min trzeba sie spytać kierowcy aby powiedział kiedy wysiąść potem juz widać jak lgną ludzie tylko w jednym kierunku.
Obok muzeum jest mały targ z pamiątkami ale tam to juz lepiej nie wchodzić nie dają żyć wszystko chcą tobie wcisnąć tam na prawdę jest najtaniej za 5Y kupiłem komplet żołnierzyków terakot.w mieście 20-30Y
ale pamiętać należy żeby sie targować najpierw podadzą tobie cenę 20Y potem już 10 a potem 5Y i tak jest ze wszystkim .
Ale do rzeczy muzeum jest baaardzo duże składa sie z 4 budynków gdzie w latach 50 wieśniacy kopali studnie i wykopali kawałki Terakotowych żołnierzy i tak sie zaczęło
Liczą one sobie 2000 lat!!!! i są wzrostu normalnego człowieka to niesamowite jak równo stoją a każdy ma inne rysy twarzy są tam konie powozy itd także z terakoty
, można robić zdjęcia .
Obok jest bardzo duża sala kinowa /okrągła/ w której co
15 min wyświetla sie film n/t wykopaliska w języku , ang. i potem w chińskim . no i tak na zwiedzanie tego muzeum zeszło mi 3 godz . a można i więcej
Jeżeli chcecie kupić bilet kolejowy w Xian z wyprzedzeniem 2-3-4 dniowym nie kupicie go w kasie dworca!!
Tam tylko można kupić bilet w dniu wyjazdy należy iść w lewo /patrząc na dworzec/ jakieś 8 min tam jest rezerwacja !!
tam też kupiłem bilet do Pekinu godz 17.31 hard sleep cena 274Y nr pociągu T232.
No to by było tyle jutro już tylko Pekin a tam już jak dla mnie to zbyt nowoczesne przytłaczające miasto nie przypominające starych CHIN! trochę było mi żal tych miast na południu gdzie jeszcze zobaczyć można prawdziwe Chiny !!!