Geoblog.pl    neronek    Podróże    2004 Hongkong -Chiny    Pekin / Beijing /

PEKIN.

witam !!

Pekin 03.06.2004 to juz koniec mojej 3tyg podróży po Chinach /Hongkong -Chiny/
Z Xian do Pekinu jechałem pociągiem około11h cena 274Y hard sleep dojechałem do dworca zachodniego
Z stamtąd taxi 20Y do schroniska wcześniej zaplanowanego tj Beijing Saga international Youth hostel ul.9 Shijia Hutong Dongcheng
A oto jak tam sie dostać :
jeżeli wyjdziecie z dworca zach.głównego w Pekinie to należy iść na wprost przed siebie przeciąć gł ulice w Pekinie tj Jianguomenne Dajie i tam jest ul Chaoyangmen Nanxiaojie
Jakieś 10min po lewej stronie mała wąska uliczka będzie wcześniej reklama tego schroniska jest tam na prawdę bardzo czysto sale są 6 osob łóżka piętrowe są w salach szafki zamykane.
Bagaż można zostawić w recepcji jest tam bardzo dużo turystów z całego świata jest internet chociaż taniej jest wrócić do gł ulicy to jest Chaoyangmen Nanxiaojie w lewo jest kafejka internet 3Y za1h .
Cena w schronisku wynosi 40Y kaucja100Y w recepcji można dużo sie dowiedzieć o tym jak i gdzie jechać aby zwiedzić Pekin można wypić browarka zupkę itd są prysznice jest bardzo czysto !
Tak w ogóle to Pekin na mnie nie zrobił większego wrażenia ponieważ szukałem starych prawdziwych Chin , a tu tylko wieżowce wszędzie coś budują!!!
Eeee tam na południu jest lepiej .

Na pewno warto zwiedzić zakazane miasto 100Y ,
Pałac Letni 70Y jest dość daleko autobusem jechałem podmiejskim niestety nie znam nr 45min !!
Mur w Badaling i tu UWAGA nie ma już autobusów nr919 nie ma żadnych innych tam dostać sie można tylko z wycieczką! jest nr 919 ale to jest autobus wycieczkowy 50Y!! pełen chińczyków
Jak juz byłem n miejscu to przewodniczka wycieczki zrobiła mnie na szaro!! mówiła że o 12 .20 jest autobus z pod muru powrotny nr chyba 220 po prostu kłamała .
Z stamtąd można tylko dostać sie taxi do pierwszej wioski za 20Y
A potem już takim starym rozwalającym sie autobusem za 7Y dojechałem do centrum Pekinu ale byłem wtedy zły!!
A wejście na mur kosztuję 40Y ale jazda jakie widoki Aaa wchodziłem na szczyt 1,5h a powinienem 2,5h ale dobrze że co jakiś czas są takie małe baszty jest tam zajeb . chłód!! ale te widoczki !! Aaa
Dziadka Mao można sobie darować ten trupiaszczyk nie robi większego wrażenia a te żółtki niosą mu kwiaty .
Ale to głupie z jednym chińczykiem gadałem to powiedział mi że Mao może być ale na ścianie !
może kiedyś ten naród tak sympatyczny i miły dla turystów będzie WOLNY OD KOMUNIZMU !! tego mu życzę
Na placu Tia Anmen nie można nawet usiąść plicja zaraz rozgania ,
Ja miałem ze sobą różaniec taki mały, nosiłem go ze sobą zawsze , przywieziony przez moja koleżankę z Watykanu; pozdrawiam Ciebie Kingo hahaha i poświęcony przez Papieża ,a więc chyba jako jedyny no może ktoś był przede mną wcześniej odmówiłem dziesiątkę różańca za tych czerwonych
aby CHINY BYŁY WOLNE !!
Policja nic nie zobaczyła a więc udało mi się .
Potem odwiedziłem Polską ambasadę zrobiłem sobie tam zdjęcie i zaraz z budki wyleciał żołnierz ja pokazałem mu paszport i było już ok
Tam dowiedziałem sie gdzie jest najbliższy targ z ciuchami itd jest niedaleko ambasad w takim dużym budynku z ogromnym zegarem na zewnątrz
Tam nakupowałem sobie różnych ciuchów, wszędzie trzeba sie targować zejdą z cen nawet do70%!!!!! sprawdzone np buty adidas 150Y ja mówię 60Y on 80Y ja 65 finsh!!!i pomału odchodzę on woła ok oko ok no i jest OK!!! hehe
hahaha i tak ze wszystkim koszulki dresy adidasa, wiem, wiem powie ktoś to podróba to syf
Ludzie a co niby za buty sprzedają w Makro made in China !! i po roku okazuje sie że to wielka klapa ! za 200zł lub więcej .a tu za 30zł!! hehehe