Geoblog.pl    neronek    Podróże    2012/13 26 XII -25 I Hongkong-Macao-Malezja-Tajlandia    Market na torach chyba jedyny taki na świecie ..

Market na torach chyba jedyny taki na świecie ..

Tajlandia, Mae Klong

Następnego dnia w planach miałem market na torach w Maeklong 70 km pod Bangkokiem ,,jedyna taka atrakcja w Tajlandii .
Aby się tam dostać rano o godz 8 najpierw lokalnym autobusem dojechałem pod Victory Monument .
Potem popytałem gdzie odjeżdżają busy do Maeklong .
Poszedłem jakieś 200 m od przystanku skąd przyjechałem do miejsca pełnego białych Mini Van każdy gdzieś tam jedzie ,
pytam o Maeklong ,
Zostałem pokierowany do odpowiedniego Vana gdzie napis na szybie był Maeklong ale po Tajsku :(
Cena 70 baht / 7 zł / 1 godz
Dojechał do Maeklong wszyscy wysiadają , pytam o market na torach pokazuj mi że jakieś 150 m to idę ....

Jestem na dworcu kolejowym w Maeklong

Wchodzę do dyżurki PKP pytam o której będzie jechał pociąg , mówią mi że najpierw przyjedzie koło 12 a potem 20 min poczeka na peronie i znowu wyjedzie
No to czasu mam bardzo dużo 2 godz idę obadać market ...
Od razu jestem w 7-niebie :) okazuje się że to typowy fresh market pełen warzyw owoców ryb mięsa , gdzie nie ma wśród nich ciuchów !
Widziałem wiele marketów w Tajlandii ale ten bardzo przypomina mi te z Isaan Isaan nad Mekongiem atmosfera tego miejsca bardzo mi się spodobała .
Spodobały mi się również ceny , nakupowałem rożnych przypraw pasty , pieprz zielony czarny biały , 100% cukier palmowy , świeży galangal którego potem w domu posadzę , łyżeczki tajskie , mango , rambutan ,mangostany i różne inne takie tam...

Siadam sobie na ławce z szyny
Słychać najeżdżający pociąg trąbi strasznie , ludzie chowają się za stragany zwijają namioty tak aby pociąg mógł przejechać część warzyw pozostaje na torach wiedzą że pociąg nic im złego nie zrobi .
No i jest pod moim nosem przemyka duży świecący metalowy pociąg jedzie bardzo wolno , ale jest bardzo ciasno więc trzeba uważać aby nie stracić jakieś części ciała :)
Przyjechał na peron za 20 min będzie wracał .
Momentalnie jak tylko pociąg odjechał Tajowie ponownie zakładają , markizy . namioty bo słońce piecze jak diabli , wystawiają warzywa itd handel dalej kwitnie ...

W Tajlandii bardzo popularny jest Targ wodny Damnoen Saduak oddalony od Bangkoku około 100 km czynny codziennie od wczesnego poranku do wieczora .
Uważam jednak że Targ ten jest za bardzo skomercjalizowany więcej w nim kupujących białasów niż Tajów .
Dlatego lepiej jest wybrać się tutaj na trag Amphawa floating market tym bardziej że oddalony on jest od Maeklong Railway Market tylko jakieś 10 km ,
Nie ma tam tylu białasów co w Damnoen Saduak .
Czynny jest jednak tylko w piątki soboty i niedziele od 12 - 20

A teraz zamknijcie oczy ..............wyobraźcie sobie że tam jesteście jest godz 18-19 ciemna nocka tylko łysy księżyc i parę gwiazd migocze na niebie , świecą także lampiony na łodziach Tajów sprzedających swoje wyroby ... czyż nie jest bajecznie ..
No dobrze rozmarzyliśmy się troszkę czas wracać na tory Maeklong Railway Market i zobaczyć ponownie przejeżdżający wielki metalowy świecący pociąg i w drogę powrotną do Bangkoku.
A wieczorem idę , na spotkanie z rodakami na Khaosan Road z Marzeną i Pawłem Kuś oraz z ich grupą turystów z Polski .
Aby wrócić z Maeklong do Bangkoku musiałem się troszkę naszukać busa aż w końcu jest .
Jakieś małe biuro podróży a przy nim biały mini van , płacę 70 baht jadę , siadam , zasypiam ....

Po godz jestem już na Victory Monument dalej lokalny autobus i już ...