Geoblog.pl    neronek    Podróże    2012/13 26 XII -25 I Hongkong-Macao-Malezja-Tajlandia    Langkawi . Duty Free i 1000 krokodyli .

Langkawi . Duty Free i 1000 krokodyli .

Malezja
Malezja, Langkaw Island
Przejechano 12021 km

Lot z Kuala do Langkawi / Air Asia Air Asia / przebiegł normalnie szybko po 1 godz byłem już na lotnisku Langkawi
Lotnisko jest małe ale nowoczesne .
Pytałem o Tajskie Baht w kantorach ponieważ następna moja podróż to właśnie Tajlandia / Koh Lipe / ale się zdziwiłem bo pomimo że na tablicach są kursy to tak naprawdę bahtów nie ma , Jak się potem okazało taka sam sytuacja była na Cenang Beach gdzie nocowałem Bahty można było kupić jedynie w dość daleko oddalonym mało ciekawym mieście Kuah i to też nie było takie proste ..
Na lotnisku zabrałem plecak i wychodzę na zewnątrz
I jest tak jak większość wcześnie pisała na Langkawi nie ma autobusów lokalnych są tylko Taxi musiałem cofnąć się do hali gdzie aby kupić bilet na Taxi na Cenang 23 RM nie lubię taksówek ale co robić :(.
Z bilecikiem udałem się na zewnątrz , taksówką pomknąłem do Mali Perdana Resort cena 73 zł w www..agoda
Hotel jest ulokowany w bardzo dobrym punkcie 50 m do plaży 150 m do Zone Market Duty Free tyle samo do Underwater World i głównej ulicy na Cenang pełnej knajp sklepików itd...
Pokój był duży z oknem z WC TV AC czysto i tyle / więcej na zdjęciach / Wi-fi jest tylko na dole w recepcji internetu brak posiłków nie dają jedynie w lodówce są napoje i browarki nareszcie w normalnych cenach .
No tak jak myślicie rzucam plecak biorę prysznic i wychodzę gdzie ?? .........

Oczywiście że do Duty Free :) na zakupy , ceny naprawdę są super np 2 zł piwo Heineken , czy różne inne whisky kupiłem parę browców jakieś napoje i dużą Martini cena 23 RM ! którą potem poprosiłem w recepcji aby zatrzymać w lodówce bo w pokoju nie ma lodówki
W duty free zauważyłem że Malajowie szaleją za słodyczami i to tymi z Europy czekolady Lindt idą tam jak ciepłe bułki w mordę jeża odwrotność nas my alkohole oni słodycze ot i cały Islam :(
I tak jakoś wałęsałem się po Cenang natrafiłem na małe reggae village przy plaży .
Fajne miejsce zresztą następnego dnia wieczorem tez tu byłem muza reggae sympatyczne towarzystwo , taniec z ogniem , luz bluz w niebie same dziury , browarek 4 RM i kładę się na wszechobecne materace .

Następnego dnia w związku z tym że wyspa jest spora a autobusów lokalnych czy choćby mini van brak a z taxi nie będę korzystał wypożyczyłem skuter za 200 RM / 20 zł /
Stoją sobie ładne automaty biało niebieskie wypucowane wychodząc z plaży idziesz w prawo zupełnie do samego końca przy takim markecie i Cafe Internet polecam bo naprawdę są sprawne nie miałem z nimi najmniejszych problemów .
Skuterkiem udałem się w stronę lotniska . W Malezji obowiązuje lewostronna jazda , a jeździ się naprawdę super ! równe drogi ruchu wielkiego nie ma .
Dojechałem do Telaga Harbour gdzie przy stacji benzynowej odpływają speed boat do Tajlandii na wyspę Koh Lipe
W punkcie tym pokazałem mój wcześnie zakupiony bilet przez internet : 124 RM godz 10.30 na Koh Lipe trzeba cofnąć zegarek o 1 godzinę :)
bilet kupicie tutaj :
Pamiętajcie że na Langkawi są dwa porty skąd odpływają i przypływają statki z Koh Lipe , a więc stąd czyli z Telaga i z Kuah
Wszystko zależy w jakim miesiącu się wybieracie .
Z moim biletem wszystko było ok więc pojechałem dalej drogą do Cable Car skąd kolejką napowietrzną pojechałem na górę Gunung Mat Cincang cena 25 RM wcześniej na dole przy Cable Car jest Langkawi Geopark takie śmieszne westernowe miasteczko Oriental Village
Na samej górze widoki są wprost powalające a jeszcze piękniej by było gdyby pogoda była bezchmurna jedzie się do góry około 20 min
Podobno długość rozpiętości kolejki 950 m jest najdłuższa na świecie
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - czwartek 10:00 - 18:00
Środa 12:00 - 18:00
Piątek - Niedziela i Święta 09:30 - 19:00
Na górze jest najwyżej położona poczta w Malezji skąd można wysłać pocztówki .
Posiedziałem sobie trochę i podziwiałem widoki ale czas płynie trzeba się zbierać zjechałem kolejką na dół wsiadam na skuterka i w drogę do Taman Buaya Langkawi czyli farmy 1000 krokodyli wstęp 15 RM czynne od 10 -18 o godz 11 jest karmienie krokodyli wcześniej jest show .
W życiu nie widziałem tylu krokodyli w jednym miejscu są tam różne gatunki krokodyli wszystko jest zabezpieczone siatka ale taka licha siatka .
Nie będę się rozpisywał jak było luknijcie proszę na fotki i filmik . Warto było tam wpaść
Następnego dnia ponownie biorę skuterek i w drogę musiałem kupić Tajskie Bahty ponieważ jak już pisałem ani na lotnisku ani tu w Cenang nie kupicie .
A więc motorek i w drogę do Kuah Town nie ma możliwości aby zabłądzić ale mapkę zabrałem ze sobą .
Kuah to beznadziejne miasteczko duże ciągnące się jak flaki w oleju generalnie nie polecam noclegów w tym miejscu .
Zacząłem szukać kantorów w Banku powiedzieli że nie maja ale że gdzieś dalej jest taki kantor w którym dostanę Bahty .
W mordę jeża ileż ja się najeździłem aby kupić te Baciki aż w końcu są obok KFC
Kurs niezbyt ciekawy $ - 29 Baht no ale na Ko Lipe nie ma bankomatów i banków jest możliwość wymiany w Varin Resort ale kroją 5% , a więc wymieniłem 100$ .
Postanowiłem wybrać się do wioski rybackiej w Kuah na śwież rybki do Fish Farm .
Oglądałem tam leniwe życie rybaków którzy pozostali w łodziach i z jakiś tam przyczyn pozostali w porcie , pogadałem sobie trochę z nimi nawet próbowałem pomóc im latać dziury w sieci :)
....inni leniwie leżeli na hamakach pewnie jak koledzy wrócą z połowu będzie się działo .
Zrobiłem się głodny jak wilk a że w wiosce jest knajpka rybacka gdzie podają tylko ryby a więc śmigam na śniadanie rybne .
Zamówiłem parę potraw na grillu i herbatę prosiłem bez mleka ale nie oczywiście wcisnęli mi te g...
Tak najedzony jak widać na zdjęciach :) wróciłem do Cenang Beach .
Po drodze za trzymałem się przy jakimś ulicznym straganie zakupiłem sporo rożnych owoców , patrzę a tu jakaś szkoła dzieciaki miały przerwę wiec wybiegły na zewnątrz zobaczyć białasa poczęstowałem ich landrynkami z Polski . pomachały mi i w drogę ...

Odstawiłem skuter śmigam do Hotelu umyłem owoce , biorę ręcznik i na plażę dziś ładne słońce .....
Plaża na Cenang jak i w całej Langkawi nie jest tragiczna ale daleko jej do tych rajskich w Tajlandii a o Koh Lipe nawet nie wspomnę .
Popluskałem się poopalałem naśmiałem się z muzułmanek co kąpią się w swoich wielkich długich sukniach z kapturem ,
no cóż ot i znowu macie swój Islam :(
Słońce tak mnie spiekło pomimo że się smarowałem kremem musiałem spadać do Hotelu .
Prysznic chwila odpoczynku szklaneczka zimnego Martini niestety w papierowym kubku :( , i w drogę do Underwater World .
Wstęp do oceanarium 38RM ale było warto co tam nie było uuu Panie .... sami zobaczcie ..

Rano czas zegnać się z Langkawi no cóż wszystko ma swój początek i koniec .
Jeżeli będziecie mieli kiedyś okazje tu wpaść to nie zastanawiajcie się długo szczególnie jak w planach macie Tajlandię i rajska Koh Lipe !
o 7.30 zamówiłem taxi 20RM do Portu Telaga.
W porcie zebrało się już trochę ludzi jakieś 10 osób ten punkt graniczny to zwykłe małe pomieszczenie w jakimś zabytkowym domku nad rzeka pełną jachtów .
Pokazuje bilet wcześniej kupiony o czym pisałam wyżej , daje im paszport który jak się potem okazuje pozostanie razem z innym w takim czarnym worku szczelnie zamkniętym aż do odprawy na Koh Lipe .
I tyle wsiadam do speed boat ze mną jakieś 20 osób

i.... w żegnaj Langkawi .....Lipe czeka !