Geoblog.pl    neronek    Podróże    2011 Tajlandia - Isaan    Chiang Mai

Chiang Mai

Tajlandia, Chiang Mai

Air Asia o 11 rano za 899baht / 89zł lecę do Chiang Mai lotnisko za 120Baht biorę taxi śmigam do centrum w okolice bramy Tha Pae
Tam siadam z plecakiem przy maleńkim sklepiku
biorę browca Chang /po tajsku słoń / i proszę aby przetrzymać mi bagaż bo szukam noclegu gościu oczywiście się godzi no bo dlaczego by nie w końcu kupiłem u niego browarka .
Chodzę szukam wybieram noclegów jest ich masa nie ma potrzeby rezerwować wcześniej
Ceny są różne od 300-800 baht te niskie bez AC TV WC wybrałem taki za 450 ze śniadaniem
Generalnie nie wybrzydzam bo przecież w hoteliku będę tylko spał ...
Zacząłem szukać jakieś wycieczki jednodniowej.
najpierw w centrum tam gdzie jest masa tanich hotelików czyli okolice Bramy Tha Pae ale tam ta sam wycieczka kosztuje drożej 1000baht poszwendałem się troszkę i kupiłem taka samą za 700baht

O godz 8 rano ktoś strasznie puka do drzwi wstaje zaspany aaa... o w mordę jeża dziś przecież mam wycieczkę ...podjechał busik wsiadłem czas ruszać w busie dwie Niemki i ja nie ma zatrzęsienia i dobrze jestem dziś nie dzisiejszy .

Wczoraj w barze browarek whisky tak jakoś pierwszy dzień przywitałem w Chiang Mai .
Proszę tylko kierowce aby zatrzymał się w drodze w 7-leven wpadam kupuje zimną Colę i jazda na słonie wodospady strumyki itd...
chodziłem lekko zmęczony upał 34 st , wiedziałem dobrze gdzie co i jak byłem przecież na dokładnie takiej samej wycieczcie tutaj w Chiang Mai w 2005r nic się nie zmieniło .
Po słoniach pola ryżowe , potem wioska plemienia Akha , następnie obiadek free , next wodospad uff nareszcie się odmuliłem :]
A na koniec spływ tratwą generalnie było fajnie :]

Gdzieś koło 17 jestem w Hoteliku wypiłem chyba studnie wody ....
Wieczorem wybierałem się na nocny bazar rewalka wiedziałem że nie mogę za dużo kupować bo nie będę tego targał dale w drodze do Isaan
Tak więc zostało mi smakowanie i oglądanie nocnego bazaru

Kochani taką mam dla Was uwaga zakupy prezenty róbcie w Bangkoku na największym bazarze w Azji Chatuchak czynny w piątek sobota niedziela
Tam kupicie wszystko co jest w Tajlandii nawet to co byście chcieli sobie kupić w Chiang Mai .

Dwa dni potem wybrałem sobie za 250Baht wycieczkę do Tiger Kingdom na spotkanie oko w oko ząb w ząb z wielkimi bengalskimi tygrysami .
O 8 rano podjechał pod mój hotel songthaew na te wycieczka jechałem tylko ja kierowca
Powiedział mi że mamy jeszcze trochę czasu do otwarcia Tiger Kingdom i że proponuje mi oddalone o 3-5 min wioskę Karem kobiety długie szyje którą to wioskę założono dwa lata temu tak samo jak Tiger Kingdom
Nie za bardzo mnie to kręciło bo już widziałem w 2005 te kobiety ale w końcu za free i tyle mam jeszcze czasu a co tam ok jedziemy ...
Na skraju wioski kupuje bilet wstępu 500Baht !! o w mordę jeża drogo !!
Zaczynają mi mówić że to ludzie z Birmy że biedni że ...
ok wchodzę widzę pierwsze młode dziewczyny z długimi szyjami /max 16 obroży mosiądz -6kg /
Troszkę się dziwiłem bo jedna mówiła przez komórkę ?
a więc gdzie ta bieda ? ale cóż świat idzie do przodu .
Było ciekawie i sympatycznie , we wsi byłem tylko jeden z białych wycieczki jeszcze nie dotarły pewnie dotrą będą tutaj po 11 a jest 8,40 .
Kobiety z Karen są sympatyczne robię zdjęcia bez problemów pozują do moich zdjęć / w końcu nie mało zapłaciłem /

Wszystko fajnie ale !!! wyprzedzę troszkę zdarzenie ...
jechałem z Udon Thani do Sakon Nakhon i w lokalnym autobusie w siatce za siedzeniem zostawiłem pokrowiec na aparat wraz z akumulatorkami a co najważniejsze z karta pamięci gdzie były te zdjęcia z Chiang Mai i Phuket .
Aparatu nie zgubiłem trzymałem go przy sobie , no cóż było minęło czas zapomnieć , starty muszą być !

Tiger Kingdom czynny jest od 9-18 wstęp 450 Baht 15 min + 200 baht fotograf ,
Podpisujesz wyrok śmierci :] wchodzisz do klatki z dwoma wielkimi tygrysami
Jedna ma na imię Jennifer Lopez druga leniwa Sofia Loren , są w innych klatkach inne tygrysy
Można także spotkać się z małymi tygryskami ale mnie to nie kręciło takie tam kotki nie jestem miłośnikiem kotów szczególnie tych małych ...