Geoblog.pl    neronek    Podróże    2004 Hongkong -Chiny    Hong Kong - Kowloon ,Góra Viktoria ,centrum , ....
2004

Hong Kong - Kowloon ,Góra Viktoria ,centrum , ....

Hong Kong
Hong Kong, Kowloon

Hongkong

w Hongkongu nie ma problemu z tanim noclegiem są to raczej schroniska sala 6 lub 8 osób warunki dobre czysta pościel prysznic woda do podgrzania itd.
Spałem w dormitoriach zielone napisy Kowloon Hotel na 12 piętro na ul Nathan 58
Z zewnątrz nieciekawy zwłaszcza winda ale w samym hoteliku względnie zwłaszcza że tanio 50$HG / kaucja 100$HK / spędziłem tam 3 dni
Wyrko miałem na pietrze w sali byli miedzy innymi Irlandczycy Anglicy Australijczyk no i ja juz "nowy Europejczyk " sala dla kobiet była na innym piętrze .
Kasę lepiej wymieniać w kantorach na w/w ulicy , na lotnisku jest gorszy kurs kantorów jest bardzo dużo .
W Kowloon zaraz przy wejściu do Star Ferry gdzie odpływają co 5 min statki na wyspę Central cena 2,20$HK znajduje sie punkt informacji turystycznej .
Bardzo dobrze jest zaopatrzyć się tam w mapkę Hongkongu gratis!
Aby wrócić z Wyspy do Kowloon najlepiej jest płynąć statkiem 2,20$ do godz 23 lub taxi 100$HK !!!!
Jest jeszcze możliwość autobusu który jedzie przez tunel pod rzeką ale nie znam szczegółów sorry ! /patrz punkt inform./
Zwiedzałem : miedzy innymi górę Victoria koniecznie w dzień i w nocy!!! robi wrażenie wjazd na nią najlepiej kolejką z Peak Tram cena 30$HK w obie strony czas wjazdu około 5 min
Jazda tramwajem piętrowym po wyspie 2 $HK jest tylko jedna trasa z zachodu na wschód - warto jeździłem sobie nim tak długo jak chciałem
-targ główny koniecznie wieczorem super !!
-masa knajpek zwłaszcza w Central czego potem troszkę brakowało mi w Chinach zwłaszcza na południu Chin ale o tym potem ! -
Wygodnie jest kupić sobie kartę Octopus ale tu Uwaga !! zrobiłem błąd i kupiłem ją na metro czyli za 150 $HK przez 3 dni możesz poruszać sie po Hongkongu Metrem kaucja 50$
Kupiłem ją na lotnisku i użyłem jej w autobusie A21 jadącym z Lotniska Do Kowloon zresztą bardzo praktyczny autobus no i skasowałem i niewiedząc czemu pobrał mi z karty 70$HK !!!! a powinien 30$HK ! .
Bankomaty są wszędzie karta visa elektron huśta !!
-w Hongkongu lepiej nie robić zakupów generalnie w Chinach jest dużo taniej zwłaszcza w Pekinie ale o tym później
-kupiłem sobie zegarek Calvin Klein no i co? ..po 5 dniach napis C.K na zegarku starł się hahaha ale to tylko 25$HK -
Warto odwiedzić też meczet na Nathan Road no i te masę sklepików z D....mi
- po 3 dniach rano pojechałem pociągiem do Chin do Kantonu a tam zupełnie inny świat o tym jaki napisze za 3 dni