Geoblog.pl    neronek    Podróże    Filipiny 2022 IV Akcja " Twoje serce dla dzieci z Filipin "    Berlin Monachium Bangkok Manila
2022

Berlin Monachium Bangkok Manila

Niemcy
Niemcy, Berlin

Nadszedł czas aby zacząć czwartą akcję Twoje serce dla dzieci z Filipin .
Mieliśmy rozpocząć akcję w 2021 roku ale pandemia pokrzyżowała nam plany. Medale koszulki były już z nadrukiem 2021
Zawsze starałem się wybrać szkołę która potrzebuje naszego największego wsparcia tym razem Była to szkoła w Puraran na wyspie Catanduanes.
Dlaczego ta szkoła ? Otóż wyspa Catanduanes leży na zachodniej części Filipin i narażona jest na największe tajfuny huragany wiatry.
Wybrałem tą szkołę ze względu na to że szkoła ta oprócz tego że narażona jest na różne nieszczęścia nie posiada własnej stołówki

Każda szkoła musi mieć bibliotekę i stołówkę szkoła .
I tak rozpoczęliśmy budowę stołówki w szkole Puraran na wyspy Catanduanes mury budowane były z klocków takich betonowych później był dach wylewka podłogi

No i przyszedł listopad 2021.
Niestety szkoła została prawie całkowicie zniszczona zostały tylko mury naszej stołówki nie mieliśmy jeszcze położonego dachu praktycznie budowa naszej stołówki uratowała znaczną część ze szkoły która po prostu nie odfrunęła .
Przez szkołę i całą wyspę przeszedł ogromny Tajfun zginęło 5 osób zniszczenia było ogromne .
Pomimo tego tych zniszczeń mieszkańcy Puraran zakasali rękawy i zaczęli od nowa budować szkołę a my zdalnie im pomagaliśmy . Nasza moc to : między innymi zbiórka na pomagam.pl ale także licytacje Twoje serce dla dzieci z Filipin znani i lubiani podróżnicy przesyłali nam swoje książki z dedykacja pamiątki ze swoich podróży : jak Olek Doba Rafał Fronia , Mietek Bieniek , Rafał Kośnik ......... Nasza akcja nabierała mocy na koniec na kocie mieliśmy ponad 65 tyś zł .
Nasza zaprzyjaźniona koleżanka Filipinka Marlena która mieszka w Manili pojechała 2 miesiące wcześniej na cmentarz północny w Manili aby tak jak to zawsze bywa wybrać 30 najbardziej potrzebujące rodziny z dziećmi dla których nasze dary zostaną przekazane już w pierwszej części naszej akcji twoje serce dla dzieci z Filipin

W kwietniu 2020 roku Filipiny otworzyły swoje granice dla turystów.
Ale w związku z tym że w marcu przechodziłem dość poważną operację endoprotezy biodra musiałem przełożyć swoją wizytę na Filipinach i akcje na grudzień 2022. I tak przyszedł ten dzień do który bardzo czekałem z niecierpliwością
4 miesiące wcześniej w sierpniu Kupiłem bilet na Filipiny cena biletu 4200 zł najdroższy bilet do Azji jaki kiedykolwiek kupiłem. Bilet był 4200 a natomiast w tej cenie wliczone było 580 zł Ubezpieczenie na covid 19 gdybym nie daj Boże zachorował na covid wtedy lot mój i koszty pobytu w hotelu byłby ubezpieczone .
Dlatego cena biletu była tak wysoka no ale bez tego ubezpieczenia strach było by lecieć w czasie pandemii , nie wiadomo czy jak przyjdę na lotnisko nie okaże się że mam covida i samolot mój odfrunę a ja zostanę na lodzie.
Bilet miałem kupiony linie Lufthansa z Berlina przez Monachium , Bangkok i do Manili 12 grudnia Powrót 13 stycznia. Z Bydgoszczy udałem się Flix busem bardzo fajna podróż cztery i pół godziny z Bydgoszczy bezpośrednio na nowe lotnisko w Berlinie, autobus kosztował mnie 48 zł ale wtedy jeszcze nie wiedziałem że bagaż mój główny rejestrowany nie doleci do Manili jak to się skończyło Opowiem wam dalszej części .
Początkowo podróż wydawała się sprawna i prosta o 20:50 miałem samolot do Monachium z Monachium do Bangkoku z Bangkoku do Manili W Berlinie Nadałem bagaż rejestrowany 23 kg który miał dolecieć do Bangkoku

Niestety jak się potem okazało utkwił w Monachium ponieważ miałem tylko godzinę przerwę na tranzyt na samolot do Bangkoku
ja zdążyłem przejść z plecakiem podręcznym natomiast mój bagaż został w Monachium .
Dlatego ostrzegam wszystkich jeżeli macie długi lot i macie gdzieś jakąś przerwę w locie niech ona będzie dużo dłuższa niż 1 godzinę minimum dwie godziny bo tylko wtedy macie pewność że was bagaż będzie na miejscu .

Kiedy wsiadałem na samolot z Bangkoku do Manili okazało się że nie mogę przejść przez bramkę ponieważ zostałem poinformowany o zgubieniu bagażu pod rejestrowanego .
Musiałem wypełnić druk no i lecieć do Manili nie wiedziałem kiedy otrzymam mój mój bagaż podałem adres w Hotelu w Manili .
linie lotnicze mi dostarczą 1 lub 2 dni Niestety musiałem się szybko sprężać dlatego że i dwa dni później o 9:00 rano mieliśmy finał pierwszej części akcji dla dzieci.