Geoblog.pl    neronek    Podróże    Filipiny 2019 III " Akcja Twoje serce dla dzieci z Filipin "    Bantayan Island - ogromna susza z wizyta u Grocha
2019

Bantayan Island - ogromna susza z wizyta u Grocha

Filipiny
Filipiny, Bantayan Island

Port Santa Fe nie jest duży ale dość długi .wyszedłem na zewnątrz usiadłem w jednej klimatyzowanej knajpie kupiłem kawę mrożona i czekałem na Michała który ma zabrać mnie do siebie gdzie udostępnia domki dal turystów .
Po 20 min ktoś podjechał do mnie skuterkiem i pyta :
Darek to ty ?
tak aa cześć Michał . Znaliśmy się tylko z Facebook . Bierzemy plecak i w drogę ...
Po drodze widzę ogromną suszę Michał mi mówi że nie pada już 3 miesiąc .
Na Bantayan susza wywarła wielkie spustoszenie aż przykro patrzeć na suche małe bananowce , palmy także jakieś takie mniej zielone .
Po 20 min jestem już u Grocha . Na Filipinach Michał mieszka już parę dobrych lat , ma żonę filipinkę i jak przystało na prawdziwego "Filipińczyka " 4 dzieci .
Otrzymałem domek taki bliźniak duży pokój z łazienką i wiatrakiem na zewnątrz wspólna kuchnia z lodówka i maszynka do gotowania .
Ale tu spokój .
Obok mnie są także Polacy przyjechali tu do Grocha tydzień wcześniej .
Następnego dnia Michał zorganizował wycieczkę na przepiekana rajską wyspę Virgin .
Rano zbiórka idziemy na plaże 200 m tam czeka na nas banka ( filipińska łódź ) .
Nadal susza dzisiaj będzie znowu gorący upalny dzień .
Z nami płynie 9 osób . Oglądam brzegi wyspy Bantayan , piękne klify i małe rajskie plaże z białym paskiem ale my płyniemy dalej .
Po 20 min jesteśmy na miejscu Virgin Island to jedna z większych wysp mało zamieszkana .
Już wiem że będzie fajnie ,piasek jak mąka babuni palmy są tu zielone bardziej niż na lądzie .
Wynajmujemy w 9 osób otwarty bungalow ze stołem na posiłek .
Do wody mamy 50 m a do miejsca gdzie możemy kupić różne owoce morza 30 m .
Zabraliśmy ze sobą sporo zimnego piwa , wody aby nie przepłacać . Kupiliśmy między innymi za 30 peso ( 1,80 zł ) 1 szt małże duże gdzie kolega z Włoch wyciągnął 2 szt pereł . Ależ miał szczęście , poszedłem potem kupić 10 szt ale nic z tego widać szczęścia dziś nie zaznam .
I tak wesoły spędzaliśmy razem ten upalny dzień .
Na koniec atrakcja . Idziemy na skoki do wody z 3 i 7 m .
Nie dam rady nawet z 3 m , mówię z tego nic będzie ....
Ale popatrzÄ™ jak skaczÄ… inni
Przez małą dżungle doszliśmy na miejsce skoczni . z tych 3 m każdy z nas skakał bez problemów tylko ja miałem stracha .
Mój nadbagaż czyli moja opuchlizna głodowa stanowczo odmawiała skoku , ale głupio było tak stać zamknąłem oczy i ... chlup .
Udało się uffff byłem w 3 niebie patrzę na to rusztowanie 7 metrowe skąd skoczyć możne do wody .
Pomyślałem sobie jakbym skoczył byłbym w 7 niebie ...a co tam wdrapię się zobaczę chociaż jak to jest wysoko .
Wszyscy mnie zachęcają że dam rade chociaż także i oni maja pietra skoczyć .
Wchodzę a co tam .. irchę pod nogami skrzypi moje 99 kg opuchlizny głodowej wdrapuje się powoli po strzeblach bambusowych na 7 metrów .
Jestem u góry a w mordę jeża ale czad jakie widoki spoglądam w dół uuuuuuuuupsss
Z dołu słyszę Darek Darek ... Jak on skoczy to ja też słyszę z dołu
Po chwili dołącza do mnie dość szczupła ale wysoka Agnieszka .
Mówi mi :
Darek podaj rękę złapiemy się i lecimy w dół .
Aga co ty żartujesz to będzie nie dosyć że śmiesznie to niebezpiecznie wyglądało .
Będziemy lecieć w dół jak bomba i lądem ? Jeszcze spadają wpadnę na Ciebie nie nie nie ..
Przeżegnałem się zamknąłem oczy i palcami ścisnąłem dziurki od nosa a niech się dzieje wola Boża ....
To był niezapomniany lot dół .... udało się nie wierzę wszyscy wkoło bili bravo .
Ja naprawdę bylem w siódmym niebie .

Potem raz jeszcze powtórzyłem skok już bez strachu i stresu

Teraz już wiem starach ma tylko wielkie oczy .
Kiedy wróciliśmy do łodzi jakby cała wyspa opustoszałą .
Wszyscy w opuścili wyspę wiedząc że jak dobija do brzegu Bantayan spokojnie opuszczą łódź jeszcze przed odpływem .
Nam się sporo przeciągnęło z czasem dlatego spory kawałek szliśmy rafami i gdyby nie moje buty gumowe już dawno byłbym pokaleczony a rany tu goją się dość długo ,dobrze je mieć ze sobą i jeszcze lepiej kupić już na miejscu ich jodynę nie bierzcie z domu wody utlenionej a na komary OFFy i inne sroffy nie warto oni tu już mają sprawdzone preparaty .
Rano po śniadaniu które zrobiłem sobie na zewnątrz w kuchni jaja sadzone to była poezja brakowało tylko bułki no ale chociaż sandwich był .
Michał zorganizował mi skuter automat na cały dzień 300 Peso ( 25 zł ) i ruszyłem zwiedzać wyspę .
Takie suszy jeszcze nigdzie nie widziałem !
Dotarłem do głównej drogi łączącej port z Bantayan Public Plaza , buszowałem sporo na markecie rybnym pojadłem owoce morza , zwiedziłem kościół Św Piotra i Pawła , jest tu co oglądać i nudzić się raczej nie można .
Wysłałem z poczty pocztówki do Polski strasznie drogo około 40 Peso szt potem jak się okazało lepiej wysyłać z Manili dużo taniej .

Wieczorem kupiłem od Michała teściowej suszoną Moringę i liście Guajawy ( tylko tu na Filipinach jest ona dostępna posiada ogromną dawkę witamin więcej dowiecie się w internecie ) ceny bardzo korzystne .

I tak wieczorem wypiliśmy z parę buteleczek piwka rano czekał na mnie trycykl którym udałem się do portu Santa Fe skąd szybką łodzią do portu Hagnaya tam już przy porcie czekały żółte autobusy do Cebu City .

Cóż powiedzieć o wyspie Bantayan ?
Po pierwsze najważniejsze nie warto odwiedzać ją w porze suchej a więc kwiecień Maj dlaczego to chyba już wiecie .
Z pewnością mało miałem czasu tylko 3 dni ,. ale jedno jestem pewien to miejsce ma swoje uroki jak wyspa Virgin godne polecenia.
A Bayan ng Bantayan to miejsce gdzie można spędzić ciekawie nawet co najmniej 3 noce .