Geoblog.pl    neronek    Podróże    Filipiny 2014    Banaue

Filipiny
Filipiny, Banaue

5 – Banaue:

Jest 6 rano, autobus szczęśliwe dojechał do Banaue.
Towarzyszka mojej podróży, Rosjanka Katia, oj ta to mogła wypić – Żubróweczka jej smakowała, aż w końcu to ja zasnąłem, a ona... ona MP3 słuchała.
Przystanek w Banaue jest zaraz przy punkcie informacji turystycznej, gdzie wszyscy wychodzą i kupują bilet – opłatę klimatyczną za 20 peso. Biorę plecak, idę w dół do centrum. Widać je już z góry. Katia też idzie, potem znika mi jak kamfora, ale że Banaue to małe miasteczko, bez problemu później się odnajdujemy. Od razu jestem zachwycony widokami i miejscem. Banaue – kocham takie klimaty – oj, będzie dobrze! :)
Banaue to praktycznie jedna długa ulica, gdzie w centrum na placu stoją kolorowe jeepneye i masa tri–cyklów. Wkoło mały market. Na dole w jednym z budynków jest market, gdzie kupicie wszystko: od szczotki do zębów po mięso i balut. No tak, ale jest wcześnie rano – 6:30 i pomimo niespania już drugi dzień od wyjazdu z Polski, nie zamierzam jednak nocować w Banaue, ale jechać dalej do Sagady. Pytam się, który jeepney jedzie do Sagady. Okazuje się, że jest jeden, ale czeka aż się wypełni chętnymi. Już jednego mają – mnie. Dowiaduję się, że po 2 godz. będę miał przesiadkę w Bontoc na innego jeepneya.
Kupuję bilet do Bontoc – 150 peso + 80 peso do Sagady, wrzucam plecak na dach jeepneya i idę na kawę, ona zawsze z rana jest najlepsza. Koło 8 rano już siedzę w środku – ja, dwóch Francuzów, Włoch z Włoszką i Serbka – jedziemy... Ale czad – pierwszy raz w życiu jadę takim cackiem :)
Po 15 min. już jest wesoło. Francuzi i ich koleżanka Zofia to wesołe duszki, a ja też nie odbiegam od takich klimatów, a więc otwieram swoją Żubrówkę i mój kieliszek nietłukący z bambusa i zaczynamy śpiewać różne piosenki. Nawet "Panie Janie"... po polsku, francusku, włosku, serbsku, aż w końcu dołączyli do nas lekko wstydliwi Filipińczycy, wesoły jeepney jedzie dalej...