Geoblog.pl    neronek    Podróże    2009 Birma - Tajlandia Luty/Marzec    Koszta podróży i informacje .

Koszta podróży i informacje .

Polska, Bydgoszcz

"Zostawiłem tam część mojej duszy
ale zabrałem ducha którego mi dali"

BIRMA
- 03.02.2009-17.02.2009
- 17.02.2009 - 05.03.2009 / w Tajlandii rok 2552

Moja Trasa :

Warszawa - Moskwa-Bangkok :
BIRMA - Yangon - Mandalay - Pyin Oo Lwin - Mandalay - Bagan - Yangon :
TAJLANDIA -Bangkok - Hat Yai - Ko Lipe - Phuket -Bangkok :
Moskwa -Warszawa -Bydgoszcz

na początek zacznę od tego że Birmańczycy to wspaniali ludzie , bardzo biedni ale bardzo mili , ciekawi wszystkiego , po prostu kochani .

bilet :
Cena łącznego biletu 2407zł
linie Aerofłot - brak TV , muzyki , nie podają już piwa , wina .
Samolot IŁ 96
nowy wygodny .
bilet kupiłem : Jet Service Poland Sp Z o.o.
ul. Żwirki i Wigury 1

gdyż 5 godz czekałem aż podstawią pociąg
Statek
Pak Bara - Ko Lipe czas 2 godz cena 400Bht
Ko Lipe - Phuket cena 1350Bht czas wyjazd 10.00 łodzią do Hat Yao potem bus do Phuket w Phuket 18.00
Taxi Boat na Ko Lipe 50Bht
Moto Taxi
Bangkok - 100Bht
kurs $
Tajlandia - Banki , kantory na każdym kroku
1$=35Bth
Birma- wymiana tylko na czarno , w hotelach ale kurs będzie niższy .
można w Yangon w okolicach Sule Paya . lub u taksiarza , generalnie nie ma problemów z wymiana sami ciebie znajdą !
Najlepiej zabrać nowe 100$ nie mogą być pogniecione ! wtedy nie wymienią
1$ 1100Kiat / ale przy wymianie 100$ /
Kiaty to w/g mnie szmaty , brudne pieniądze często myłem po nich ręce brak bilonów !
Czym podróżowałem ?
samolot , pociąg , autobus min van , taxi motor , statek ,kareta taxi , rower , pieszo .
Szczepienia
na żółtaczkę A,B można też na tężec , ważne !! nie pić wody z kranu i nie brać kostek lodu do piwa , coli itd
na malarie nie potrzeba się szprycować !
Apteczka :
No -Spa , Smekta , Aspiryna , Bandaże , plastry , woda utleniona , Polopiryna C Bayer , Benadine /kupicie w Bangkoku /
coś na komary -kupujcie tylko w Tajlandii !! im więcej tzw Deep np 30% tym lepiej .
kremy do opalania tak samo tylko w Tajlandii !
po prostu większy wybór i dużo taniej !
Co zabrać w podróż do plecaka ? :
No cóż powiem krótko prawie nic !
dlatego że w Bangkoku kupicie wszystko co chcecie koszulki ,pastę do zębów,szczotki do zębów, mydła ,markowe szampony , ręczniki no po prostu wszystko a co najważniejsze dużo taniej !!!
Ja jak wybieram się tam zawsze mam 1/2 plecaka ale pamiątek do rozdania z Polski .
Teraz wiozłem do Birmy np ;
-długopisy zeszyty , mydła ,dezodoranty , kremy Nivea a co najważniejsze MAŁE LATARKI !! kochani to ważne w Birmie w miastach i miasteczkach prąd jest dopiero od 18 a i tak często wyłączany ulice są ciemne np na jednej z ulic świeci tylko jedna lampa , na chodnikach są pootwierane studzienki komunikacyjne łatwo wpaść w nie ! tak więc chodzi się ulicami .
Rozdałem 30 szt latareczek bardzo się cieszę bo wszystkie rozdałem biednym dzieciakom śpiącym czasami gdzieś tam na ulicy , często widać pokaleczone dzieci to wynik tych ciemności egipskich !
Pamiątki :
Birma : rzeźby z drzewa sandałowego ,z drzewa tekowego , przedmioty z laki , z jedoitu, rubin ale trzeba się na tym znać za mały rubin chcieli najpierw 200$potem 100$ aż w końcu 60$ ale ja tylko sprawdzałem cenę , polecam też obrazy malowane na płótnie metodą piaskową fajne nie brudzące kupicie przed świątyniami w Bagan zawsze się targujcie schodzą z cena o 50% .
Na pewno pamiątki są dużo tańsze w Bagan
Whisky , ale ta z czarna etykietką Whisky Myanmar
Tajlandia :
u Panie ... strach wymieniać od podróbek do jedwabiu , dobrze robić zakupy na Chutachak market czynny tylko w sobotę i niedzielę największy market w Bangkoku
dobrze jest też kupować w wielkich Hiper Marketach szukać sale sale przeceniają nawet o 50% ale wtedy masz pewność że jest to oryginał a nie podróba .
Czy bezpiecznie ?
Birma i Tajlandia to bardzo bezpieczne kraje naprawdę nie przejmujcie się ja bałbym się przejść ciemną ulicą w Warszawie ale tam w Birmie gdzie panuje ciągła ciemność maszerowałem bez strachu ludzie są mili i bardzo pomocni , to samo dotyczy Tajlandii z tym że tam ulice są w pełni oświetlone a chodniki całe.
10.
Koszta :
Birma - 1 dzień 38$/cena zawiera hotele ,przejazdy ,zwiedzanie ,haracze dla junty, pamiątki jedzenie / Liczyłem że na Birmę wydam 20$ dziennie niestety jest drożej !
Tajlandia -1dzień 45$cena zawiera hotele jedzenie zwiedzanie przejazdy i generalnie dużo !! pamiątek !/
w/w ceny nie zawierają ceny biletu lotniczego !
11.
Ambasady
Birma - Brak w ważnych przypadkach należy iść do najbliższej ambasady jakiegoś z kraju EU
AMBASADA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ w BANGKOKU
ADRES: No. 100/81-82, 25th Fl., Vongvanij Building B, Rama 9 Road, Huaykwang, Bangkok 10310, Phone: (66) 0-2645-0367-9; Fax: (66) 0-2645-0365.
12.
Telefon - internet-bankomat
Birma - telefony komórkowe nie działają
internet , tak ale tylko w dużych miastach drogo i strasznie wolno , a co najgorsze często w trakcie używania wyłączany z powodu braku prądu
bankomaty -brak
Tajlandia - do wyboru 5 operatorów sieci komórkowych
wszędzie 1min 10zł .
internet - znajdziecie dosłownie wszędzie ! im dalej od skupiska hotelików np Kha San tym ceny są dużo niższe np :
za 15min 10BHT
ale już dalej można nawet za 1h - 30 bth
często natrafisz na free ale wtedy musisz kupić u nich chociaż browarka .
Bankomaty- dosłownie co krok ! można korzystać ze wszystkich prowizja jest taka sama
13.
Poczta
Birma :
Poczta jakie to poważnie brzmiące słowo w Birmie , jak kupiłem widokówki
idę na pocztę kupić znaczki , i tu szok Pan żuje betel / zielony liść pieprzowy z ziarnami palmy i mleka wapniowego , to taki red bull / pluje na podłogę pod swoje biurko wychodzi ze mną na zaplecze bierze moje kartki podbija je i mówi mi free , o kurcze sobie myślę aby tylko nie było fri fri... nie płaciłem za znaczki bo nie wiem czy nie mieli czy co ale wiem jedno po miesiącu doszły !
ale generalnie znaczek kosztuje 35 Kiat
no tu to bezproblemowo
np paczka do Polski 5kg - do 3 miesięcy statkiem 2000Bath
czyli jakieś 170zł /
14.
Dobrobyt czy bieda ?
Kochani zwiedziłem już Kambodżę Laos Wietnam Chiny Tajlandię ale to co zobaczyłem w Birmie całkowicie mnie zszokowało takiej biedy nigdzie nigdy nie widziałem
Birma to drugi najbiedniejszy kraj po Bangladeszu .
Ale tam gdzie bieda tam są wspaniali ukochani ludzie przekonałem się już raz np w Sapa w Wietnamie
Z Birmy ciągle mam przed oczyma taki widok :
siedzę gdzieś na ciemnym
bazarze pije browarka podchodzi bosa brudna 17 letnia córka niosąca na plecach swoją sparaliżowana matkę , kluchę w gardle miałem i jak tu nie pomóc !
Biedę widać na każdym kroku szczególnie w małych wsiach .
Ludzie w wszechobecnych śmietnikach , których jest tam masa nie szukają puszek kartonów butelek ....
oni szukają JEDZENIA !
Odganiając od siebie psy ... a może i nawet szczury , psy chude tak samo jak ludzie w Birmie to było straszne .

W Tajlandii psy są grube często nie chcą jeść tego co im się da są najedzone a tu w Birmie i ludzie i psy chodzą głodne .
Często przed wyjazdem słyszałem po co tam jedziesz wspierasz tylko tę Juntę wojskowa dajesz tym generałom zarobić itd ..., teraz wiem że warto było jechać nie dla tych pierd... generałów ale dla tych zwykłych prostych kochanych ludzi
Często za owoce kupione na rynku od nich dawałem 2 razy tyle , dawałem im zarobić te wszystkie moje pamiątki ...
Myślę że dałem im chociaż trochę radości do swojego szarego życia .
Bardzo ale to bardzo są ciekawi białasów wychodzą ze swoich lepianek całe rodzinki podchodzą do ciebie dotykają coś mówią śmieją się
Boże tak bardzo bym chciał aby chociaż trochę lepiej im się żyło
Teraz jak już zobaczyłem tą biedę doceniam to co mam , to co życie mi dało ,i wiem jedno trzeba dzielić się tym wszystkim co się ma to ważne
Człowiek wtedy lepiej się czuje to nic że dałem tylko mydło z "Biedronki "czy cukierki za 2 zł landrynki czy .... nie ważne , ważny jest uśmiech osoby której dałem dziecko cieszące się z latarki i cukierka , kobiety uradowanej mydłem o zapachu wiśni to bardzo miłe.

Pamiętam takie zdarzenie siedzę sobie na bazarze pełnym ludzi jem sobie Kurczaka w sosie curry , /na marginesie jedzenie w Birmie jest nie ciekawe ale zjadliwe / , podjechała wypasiona Toyota wychodzi jakiś dupek , za nim na obcasikach żonka i dwoje wy cukrowanych dzieci , idą koło mnie kupić owoce , odezwałem się do niego po Polsku wiedząc że i tak mnie nie zrozumie i z uśmiechem na ustach mówiłem mu ..

" ty sk..jeb.. jak możesz żerować na tej biedocie , rozbijasz się za nasze $$ ich biedaków Kiaty ty gnoju " zaznaczam mówiłem to wszystko z uśmiechem aby nie podpadało że wyzywam na debila , pewnie wtedy miałbym wielkie problemy .
On nic nie rozumiejąc śmiał się .
Miałem też przypadek taki :
Siedzę w jednej z knajpek w Bagan pije browarka Myanmar 500K 1/2 l jest telewizor oglądają coś z taśmociągu typu moda na sukces , skończył się proszę aby włączyli mi CNN bo widzę że jest satelita barman szuka i jest ok oglądam jakieś 5 min ale w pewnej chwili podjechał wypasiony wóz wychodzi z niego gromadka sztywniaków barman nic nie mówiąc szybko zmienia kanał na TV Myanmar .
15.
Najładniejsze miejsca :
Bagan :
Świat cudownych Pagód jest ich 3000 cudowne miejsce , przypomina Angkor Wat w Kambodży ale brak jest tu dżungli
Jest tu dość sucho , Pagody są cudowne bardzo stare, można na nie wchodzić oczywiście na boso i podziwiać okoliczny krajobraz ,
3 dni to min !
Rowerek wypożyczasz za 1000K i w drogę , teren jest suchy są jedynie wysokie palmy , uwaga na węże nie schodzić z ścieżek !
Bagan to :
Nowy Bagan, Stary Bagan i Nyaung .
I tu polecam ten ostatni gdzie nocowałem jest tam market czynny tylko rano warto na nim zobaczyć stroje tubylców warzywa ,owoce
Są sklepiki jest po prostu ciekawiej i więcej życia .
nie co gorzej jest w Nowym Bagan , a w Starym Bagan to same wypasione Hotele strasznie drogo, nudno brak ludzi nie polecam!

W Nyaung spałem w Cherry GH za 3 $ , czysto ok ale... , musiałem na drugą noc prosić o drugi materac łóżka są twarde !.
Śniadanie jadłem na przeciwko w knajpce pierożki z mięsem za 1000k
Grałem w piłkę jak zawsze , gdzie jest boisko tam i ja jestem !
Kochani nie uwierzycie koniecznie zobaczcie moje zdjęcia oni grają super w piłkę i do tego na boso !! po twardym wyboistym boisku pełnym dziur cegieł , nie wierzyłem własnym oczom że można tak grać .
Ogromnie się cieszyli że z nimi grałem.
W Birmie poznałem Olę / Polka / i Stefan /Niemiec / podróżowali tak jak ja po Birmie mili sympatyczni ludzie potem widzieliśmy się w Pyin Oo Lwin
i w Bagan
Ze Stefanem graliśmy w piłkę z Birmańczykami ciekawa lekcja gry !
Za wjazd do Bagan trzeba zapłacić haracz jest szlaban wychodzą z autobusu tylko białasy i płacisz 10$ taki bilet na świątynie ale jak chcesz zwiedzić muzeum archeologiczne 5$czy pałac 5$ płacisz dodatkowo .

Autobus z Bagan do Yangon 15000K godz15-w Yangon 5rano Ważne zawsze w Birmie jak będziecie podróżować autobusem z AC zabierzcie bluzę , coś cieplejszego ! włączają AC potem nie mogą je wyłączyć i robi się lodówka !!!!!
Internet w Bagan jest tylko w jednym miejscu Bagan Restaurant na pewno znajdziecie dość drogo i wolny ! 1h-1000K /czyli 1$/
czasami jest mała przepustowość i w ogóle nie huśta
Telefon strasznie drogi ! 1min 5$ !!
Jest włoska knajpka Italiano restaurant Pizza 4000K - 5000K
Przypominam że wszystkie te knajpki internet hoteliki market są w Nyaung !!
Rowerkiem po szosie z Nyaung do Starego Bagan czas 20min dalej do Nowego Bagan 20min
Z Nyaung do Nowego Bagan jest 8,5km co ważne jest asfalcik !
W Nowym Bagan zjadłem Tajska zupę myślałem że będzie chociaż troszkę mięsa ale gdzie zapomnij jakaś taka jałowa 1500K + butelka 0,65LMyanmar 2000K -Drogo bo w Nyaung gdzie nocowałem 1500K

Prąd:
jest tylko od 17-6
Przydatna jest chusta od wszechobecnego kurzu .
Kupiłem :
rzeźbę buddy + 2 małe słonie z drzewa sandałowego chcieli 15$ zeszli na 12 $potem widziałem w Yangon ale było drożej za samego takiego budzie chcieli aż 20$ !
Od 12 jest gorąco jak w piekle !
Noc jest ciepła ale już od 4rano do 8 jest chłodno długi sweterek przydatny spodnie długie nie koniecznie !
Generalnie w całej Birmie jedzenie nie jest rewelacyjne !
często jadłem Kurczaka w sosie curry wtedy dawali oprócz niego sporo różnych dodatków , zastawek typu sałatki groszek w sosie curry jakieś liście itd cena 1500K
Puszka Coli 700K drogo !!
butelka wody 300K
Można kupić rubin często w okolicach świątyń
Testowałem cenę i tak :
ładny czerwony błyszczał się niesamowicie początkowa cena :
mówi że w Yangon 300$ ale on ma za 100$, po chwili ,
schodzi z ceny do 50$ odchodzę mówi 40 $ ja oczywiście tylko testuje bo na tym się kompletnie nie znam !
Pyin oo Lwin :
ciekawe miasteczko , bardzo interesująca architektura budynków lokalne taxi to : Koń z kolorową karetą jak w westernach
Polecam zobaczyć ogrody pełne różnych drzew , kwiatów ,stawów , jest też tam ogromny ogród orchidei
Można tam sobie mile spędzić cały dzień , wstęp 5$ chcą dodatkowo 2$ za aparat ale się nie zgodziłem bo na bilecie nie ma informacji że +foto !
Polecam także wodospad Pwe Kauk .
Amarapura :
1200m most na rzece z drzewa tekowego , koniecznie rano i w czasie
zachodu słońca

Ko Lipe
-maleńka wysepka na południowo-zach wybrzeżu Tajlandii , przy granicy z Malezja , jest to rezerwat .
Wybrałem ją w tym roku po tym jak znajomi górale z Bielska Białej Magda i Tomek pokazali mi swoje zdjęcia z tego raju .
I uwierzcie to naprawdę raj na ziemi , rezerwować miejsca niestety musicie dużo wcześniej potem może być problem z miejscami .
Na wyspę płynie się statkiem Speed Boat 2 godzinki od portu Pak Bara 400Bth. wyjazd z Pak Bara 11.30 na ko Lipe 13.30 .
Dobrze zrobić tu w Bak Bara zakupy owoce , piwko Cola itd na wyspie jest drożej .
Speed Boat zatrzymuje się na Kura Tao
Są tutaj dwie cudowne plaże Pataya Beach , s....... Beach
Ta pierwsza ma piasek tak biały jak mąka mięciutki jak puszek ach !!
ta druga ma cudowne rafy , i zielone palmy .
Do godziny 9 rano woda jest chłodna 25st ale wtedy można zobaczyć rybki Nemo jak w bajce ! niebiesko białe i pomarańczowo białe w paski .
Z hoteli proponuję dwa !
- Andaman Resort
- Mountain Resort /cudowny widok z góry /
Nie polecam Lipe Resort miejsce ok ale domek... zagrzybiony !byłem tam 2 dni resztę w Mountain Resort
Byczyłem się tam zamiast 5 dni 8
Szukasz ciepłych plaż i kolorowych raf mało białasów , nie zastanawiaj się długo -wybierz Ko Lipe !
Jestem pewien że będziesz zadowolony !
To prawda jest drożej ale przypominam to rezerwat !
Hoteliki są od 800Bth w górę ze śniadaniem , przeważnie jest śniadanie Bufet
są też namioty za 300bth .
ceny :
Piwo puszka Chang 35Bth , ale jest sklepik koło szkoły podstawowej prowadzony przez mieszkańca wyspy za 25 Bht !
W knajpkach piwo 50-60Bht
Ryba na grillu Tuńczyk duży 170Bht
Zupa Kokosowa To Ka Kai - /to moja najlepsza na świecie zupa ! 90Bht
codziennie po 17 jak słońce już nie dawało tak czadu grałem oczywiście w piłkę ,boisko jest przy szkole podstawowej niedaleko Andaman Resort
Można wybrać wycieczkę na 4 wyspy z posiłkiem 750Bht , ja jednaj zrezygnowałem z dwóch powodów po pierwsze
-pływając statkiem zbiera mnie na.. no wiecie na co ....
-po drugie po co ? jak tu mam raj , rafy rybki woda jak kryształ itd ...
na przeciwko Andaman resort 300m jest maleńka wysepka Ko Gra można tam sobie popłynąć
Generalnie Tajlandię a szczególnie ko Lipe opanowali Rosjanie !
I nie wiem dlaczego ciągle mieli mnie za ruska jak już mówiłem że Poland to Holland.
ale tak było przez 3 dni potem już mnie poznawali i było ok !
Sezon tutaj trwa do 15 maja .
Z plaży na plaże można popłynąć Taxi Boat za 50Bth .
Na wyspie mieszkają , i maja swoją wioskę przez którą z jednej plaży na drugą trzeba przejść , mieszkają cyganie morscy
Rząd Tajlandii przesiedlił ich kiedyż z Phuket tutaj aby utwierdzić prawnie wyspę przed roszczeniami Malezji .
Bardzo mili weseli ludzie chociaż część z nich straciła w czasie tsunami swoje rodziny , to właśnie ta wyspa najbardziej była dotknięta falą Tsunami

Żegnaj Tajlandio - dziękuję : ขอบพระคุณค่ะ czyli : kop hun

Kochani to już jest się koniec kolejnej mojej przygody z Azją , Azją do której jak tylko będę mógł , będę wracał !!!
Bo to tu jest to cudowne moje miejsce na świecie każdy z nas ma gdzie takie właśnie miejsce , kochani mili wspaniali ludzie , wszystko jest warte wydania troszkę więcej kasy ale wspomnień nikt nigdy mi i Wam jak wierze nie odbierze !!

Już dziś mam w planach następny wyjazd choć ten dopiero się skończył marzy mi się tym razem Malezja Singapur i Indonezja bo te kraje jeszcze zostały mi do zwiedzenia w Indochinach
wyboru dokonam latem .
Już dziś kupiłem skarbonkę taką puszkę nie otwieraną !!
wrzucał będę codziennie 10zł ! a po roku bilecik na samolot pewny !

Cieszę się że zajrzałeś tutaj do mojego blogu ale nie tylko czytaj i oglądaj relację moje czy też innych ale zbierz siły i oczywiście
kasę hahaha i wyruszaj w świat jestem pewien że jak wrócisz odpowiesz sobie było BOSKO miał rację ,jadę za rok jeszcze raz !
Bo to co nas trzyma na uwięzi to takie paski paski życia ......
aaa ale strzelił poezja hahaha

Jeszcze raz gorąco wszystkich pozdrawiam !
dziękuję wszystkim za , mile słówka wysłane mi e-mail
i na moim najlepszym forum :
www.travelbit.pl

żegnam się z Wami , moim mottem życiowym

" Kto podróżuje ten dwa razy żyje "

Neronek

PS:

Niestety w Geoblogu nie ma możliwości naniesienia linek a szkoda !
dlatego zapraszam Was do luknięcia w moje blogi jest tam masa bardzo przydatnych linek
dotyczących w/w krajów , linii lotniczych do Azji , noclegów , blogów itd...

Birma Tajlandia 2009

Hongkong-Chiny -Tajlandia:

Tajlandia -Kambodża-Laos:

Wietnam-Tajlandia:

Singapur -Borneo- Malezja 2010

PS .
Witam

Informacja pochodzi ze strony Ambasady Birmy w Berlinie,
tam również jest do ściągnięcia wniosek wizowy
a wiadomosc tą podał na www.travelbit.pl - Mariopollo dzięki ! :

Information on "Visa on Arrival" to the Union of Myanmar

1. As of 1 May 2010, Myanmar has launched “Visa on Arrival" at the International Airports in Yangon and Mandalay.
2. Visa on Arrival will be granted to those with Passport, which has validity of six months.
3. Tourist Visa on Arrival fee is 30 US dollars and would be valid for 28 days. It cannot be extended for further stay in Myanmar.
4. Business Visa on Arrival fee is 40 US dollars and would be valid for 70 days. It can be extended.
5. Social Visa on Arrival fee is 40 US dollars and would be valid for 28 days. It can be extended.
6. Transit Visa on Arrival fee is 18 US dollars and would be allowed to stay in Myanmar for 24 hours.
7. The applicant must present his/her return ticket upon application for Visa on Arrival.
8. The applicant will need to provide two recent photographs ( 4×6 cm) for visa application.
9. Children under the age of seven, who are included in their parents’ Passport or holding their own, will be exempted from visa fees.
10. The applicant should provide detailed information on his/her accommodation during his/her stay in Myanmar.
11. Individual applicant shall declare US dollars 300 or equivalent foreign currency to cover his/her duration of stay in Myanmar. Family visit applicant shall also declare US dollars 600 or equivalent foreign currency in this regard.
12. The applicant shall abide by the prevailing Laws of the Union of Myanmar including the Immigration Law.
13. The applicant shall also abide by the prevailing Visa Regulations and refrain from visiting restricted areas