Geoblog.pl    neronek    Podróże    2009 Birma - Tajlandia Luty/Marzec    Ko Lipe - wyspa 20.02.2009 plaże - Pattaya i Sunrise

Ko Lipe - wyspa 20.02.2009 plaże - Pattaya i Sunrise

Tajlandia, Ko Lipe

Ko Lipe

Łódź z opalonym, w pasy biało czerwone białasem dotarła do okolic plaży
na wyspie Ko lipe .
Na wyspie nie ma portu tak więc jakieś 500m od plaży jest betonowa platforma , gdzie przesiadłem się na długą łódź mówiąc wcześniej że chcę do plaży Pattaya .
Część ludzi jak widzę jest w lekkim szoku co teraz robić ?
myślę sobie jak to co robić płetwy okularki i płyniecie do brzegu hahaha
ale pomału podpływają inne łodzie .
Plaż na wyspie jest 3 do wszystkich płaci się po 50Bth za osobę
No dobra myślę sobie szybciej bo te moje pasy po opaleniu nie wyglądają ciekawie a zakładać koszulkę w taki upał ... NIGDY !
... zabieram plecak wrzucam do łodzi i w drogę .....
Łódź dopływa do plaży ... a w mordę jeża ... jaka woda jakie rafy jaki piaseczek biały jak mąka
Zakładam okulary bo tak piasek razi bielą Aaa
wysiadam z łodzi wchodząc do wody uff już bym się kulnął ale nie jeszcze poczekam
Szybko znajduje Lipe Resort 900Bth za noc ze śniadaniem zapłaciłem za 2 dni przez internet .
Wcześniej w Polsce wysłałem do wielu Hotelików na Ko Lipe e-maile dotyczące rezerwacji , nikt nie odpisał oprócz Lipe Resort
Potem jak już rezerwowałem u nich te 2 dni odezwał się Mountain Resort .

WAŻNE
Na Ko Lipe trzeba dużo wcześniej rezerwować noclegi !!

Na początek patrzę ooo ok domki są różne a te tańsze czyli mój są z zewnątrz Ok
ale w środku ...... wściekły syf , grzyb dobrze że tylko 2 dni
Dobrze że wcześniej w Polsce wykupiłem też przez internet noclegi w
Mountain resort 1100Bth o niebo a nawet kosmos lepszy ale o nim potem .
W środku w domku jest łazienka i pościel czysta
Nad łóżkiem bardzo przydatna moskitiera !!
którą zapomniałem kupić sobie w Bangkoku może za rok nie zapomnę
Noclegi na Ko Lipe nie należą do najtańszych ale przecież to rezerwat , pomyślcie za 80zł macie takie cudowne miejsce ładny czysty domek z WC i śniadanie bufet szwedzki .jak macie więcej kasy to możecie wybrać domek z widokiem bezpośrednim na morze w środku AC WC TV Lodówka a cena 2000 Bth czyli jakieś 180złsą tam dwa duże łóżka

Tak więc rozpakowałem się i .. i co ?? no i dalej do morza na plaże wyrównać opaleniznę .
Pierwsze co mnie zaskoczyło PIASEK ! takiego piasku nigdy nie widziałem byłem w Tajlandii na wielu plażach np Ko Chang , czy cudownej Ko Phi Phi ale nigdzie nie widziałem tak białego i miękkiego piasku .

Rano idę na śniadanie ........
Duża restauracja jest bufet szwedzki tak więc najadłem się do syta hehe
Podają tam smaczne jedzenie i to chyba jedna z pozytywów Lipe Resort aaa przepraszam
od 23 jest dyskoteka można potańczyć a od godz. 15 gra
zespól na żywo .

Na drugi dzień zaczęła schodzić mi skóra piekła jak diabli smarowałem sie kremem
ale ... chyba ten krem był do d...
Ze mną jest tak że najpierw muszę opalić sie na czerwono albo biało czerwono hahaha dopiero potem opalam się na brązowo .
Za duży białas ze mnie chyba , zazdroszczę tym z ciemna karnacja raz i po kłopocie
Po godz 17 codziennie grałem w piłkę z cyganami morskimi którzy żyją na tej wyspie
Jest ich tam około 300 mieszkają po miedzy plaża Pattaya a plaża Sunrise koło Mandalay Resort niedaleko szkoły podstawowej .
A mieszkają skromnie w domkach na palach tak jak
przystało na cyganów .
wieczorami siedzą przed domkami jedzą piją i śpiewają , pracują w knajpach , , zajmują sie połowem ryb itd .
Bardzo mili i pomocni ludzie , część z nich utraciła rodziny w czasie Tsunami gdyż Ko Lipe najwięcej ucierpiała ze wszystkich wysp w Tajlandii ale teraz nie ma juz śladu po tsunami wszędzie widać nowe wypasione Hotele trwa nadal budowa nowych Boże co to będzie za 2-3 lata nie powiem
tak więc im szybciej zobaczycie top miejsce tym lepiej !

Na Pattaya Beach do godz 9 rano gdy woda jest chłodniejsza 24st można zobaczyć przy brzegu jakieś 50-100 m pływające i chowające się w rafach maleńkie rybki Nemo
Ja nie żartuję mówię serio !! sam widziałem kolorowe w paski pomarańczowe i niebieskie to niesamowite miejsce

Przy szkole jest sklep prowadzony przez tubylca cygana morskiego
Ważne - najtaniej na wyspie kupicie tam między innymi piwko i tak :
wszędzie w sklepikach w lodówkach za małego Changa puszka
płacisz 35 Bth tutaj tylko 25 !!
a więc spora różnica to samo jest z innymi napojami czy innymi
posiłkami .
Sklepik jest często w czasie upałów czyli w godzinach od 12-16 zamknięty
Internet hmmm no cóż najdrożej w Tajlandii :
1 min 3Bth !! wściekły
Można także wymienić $$ ale nie warto bo za 100$ płacą 30 Bth a w Bangkoku 35 Bth
Prąd na wyspie jest cały dzień , jeszcze nie dawno rok temu były podobno generatory .
Najwięcej turystów na wyspie jest Rosjan jak muchami nasrał tylu ich jest
Zresztą zauważyłem że Rosjanie opanowali generalnie całą Tajlandię .
Często na ko Lipe mówił mi tubylcy zdraswujtie ale mnie to wk...
potem juz po paru dniach wiedzieli ze ze mnie żaden tam rusek ! tylko Polak !
Sporo jest Włochów Niemiaszków , Anglików , mało natomiast jest Szwedów i Amerykanów
Ostatnio jak byłem w Tajlandii to ich właśnie było dużo na może ta światowa
recesja robi swoje ?
Wśród tej całej nacji ja hahaha chodzący w Polskiej czapeczce z orłem czasami puszczając na głos z komórki polską muzę ale nic z tego ...
jest na Ko Lipe sam !
a może i dobrze, ba.. bardzo dobrze postanawiam zostać tu dłużej o 3 dni !! tak mi się tu spodobało

Jeżeli chodzi o Plaże są trzy ale liczą się dwie Pattaya i Sunrise Beach
Pattaya ma ładniejszy piasek ale Sunrise ładniejszą wodę .
Nie robi to większego problemu można przejść wygodnie drogą pełna sklepików knajpek z plaży do plaży w 15-20min .
Z Hotelików na Ko Lipe proponuję dwa ładne miejsca niedrogie ,czysto śniadanie , bufet szwedzki :
Mountain Resort i Andaman Resort
Na Ko lipe jest mało Palm jedynie przy Andaman resort jest ich nadmiar ,dużo jest ogromnych drzew liściastych z dużymi liśćmi dającymi przyjemny chłód w czasie ogromnego upału .
Widok z restauracji Mountain Resort zapiera dech w piersi....
Do Mountain Resort wchodzi się schodami może jest to lekko uciążliwe
ale widok rekompensuje te trudy
Przy Andaman Resort jest maleńka wyspa Ko Gra 400m można się tam dostać
po prostu płynąc
Ja niestety nie jestem wytrawnych pływakiem musiałbym być w płetwach aby się tam dostać bez nich pewnie było by ciężko
Już na drugi dzień moja opalenizna w pasy się wyrównała ....
Na dole pod Mountain Resort idąc w lewo znajdziecie spokojne miejsce
pomiędzy plaża o ogromnymi skałami .
Do każdego miejsca na Ko Lipe można dostać się Taxi boat -50 bth które przycumowane są na każdej z plaż .
Dla maniaków połowów ryb a są tam na prawdę duże okazy ,można na cały dzień
wybrać się na wędkowanie cena 2500Bth w tym posiłki słyszałem że warto ale nie dla mnie wróciłbym blady jak trup
Z Lipe czyli raju w planach miałem 2 dni na wyspie Ko lanta ale jednak zmieniłem to na rozrywkowy Phuket nie tylko dlatego żeby się rozkręcić po tych spokojnych dniach ale dlatego ze po prostu nie opłacało mi się zatrzymywać tylko na 2 dni
Tak wiec kupiłem bilet z Ko Lipe do Phuket 1300 Bth część statkiem część min busem