Geoblog.pl    neronek    Podróże    2009 Birma - Tajlandia Luty/Marzec    Bangkok 29.01.2009

Bangkok 29.01.2009

Tajlandia, Bangkok

OK Czas zacząć !
cz.2/10

Z Warszawy o godz 11.20 leciałem do Moskwy gdzie czekałem na lot do Bangkoku jakieś 2 godzinki .
I już spotkała mnie nie miła niespodzianka :
Na lotnisku w Warszawie kupiłem w Duty Free alkohol ale nie zapakowali mi a paragon nie potrzebnie wyrzuciłem
Skurczybyki w tej warszawce sami powinni pakować bez pytania tak jak w Moskwie czy Bangkoku
Niestety myślałem ze to pakowanie obowiązuje tylko w krajach UE ale od niedawna wprowadzili to także ruskie .
I przy tranzycie flaszki mi rusek zabrał , ale nie dałem za wygraną poodkręcałem przy nim kapsle i mu te flaszki oddałem.....
Musieli byście widzieć jaki był wpieniony , ale ludzie w o kolejce się śmiali nawet bili mi Bravo !

Lotnisko w Moskwie nic się nie zmieniło syf jak diabli , małe ciasne nie kupisznic do picia jedzenia strasznie drogo płacisz tylko w $ lub Rublach lub karta , oczywiście olałem ich .
Jak można pić piwo za 10$ ?? wściekły
w Duty Free -1L Balentaines 13Euro hahaha

Do Bangkoku miałem samolot o 19 z minutami
W Bangkoku byłem rano o godz.10 rano
Powrót z Bangkoku także rano 10.25 w Moskwie 17.20 i w warszawce o 19.02
Tak więc jeżeli chodzi o połączenie jest rewelacyjne !!!!
Ale niestety tylko to było dobre w Aerofłocie .
Leciałem nowym wygodnym IŁ96 ale bez TV bez muzyki , nie dawali juz piwa wina tylko 2 posiłki i 2 razy po napojach , woda , soki , pepsi
I jak tu wytrzymać 10 godz ...., wyciągam swoje whisky Jasiek o,5l 8Euro wcześniej kupionego w Moskwie koło mnie siedzą Rosjanie też polewają częstują mnie ich stoliczną i szynką , ja im polewam whisky i...potem zasypiam ..... hahaha

Bangkok

Jestem Na lotnisku w Bangkoku na miękkich nóżkach po ciężkiej podróży śmigam po plecak .
Znam lotnisko już dość dobrze więc wiem gdzie co i jak odbieram plecak biorę free mapki , niestety nie ma mapek z numerami autobusów w Bangkoku , w zeszłym roku były !
Kupiłem więc ją za 50Bht dopiero w okolicach Khao San Road
Wychodzę z lotniska idę na parter jak hieny otaczają mnie taksiarze nie daje za wygrana mknę do Shutle Busa ..
... już jestem w darmowym autobusie Shutle Bus .
Wsiadam jadę jakieś 20min do dworca gdzie są różne numery autobusów do Bangkoku
Wybieram nr 556 , 35Bth i po 50min
Jestem w okolicy Demokraty Monument przechodzę na drugą stronę jezdni i jestem już na Khao San Road .
Szukam swego hoteliku sieć Sawasdee Krungthep Inn już czwarty raz korzystam z uch usług
Wcześniej rezerwowałem nocleg 450 Bht ze śniadaniem , TV WC , AC, kto był w Tajlandii wie jakie dobro jest to AC !
w pokoju bardzo czysto !!
Zaraz jak tylko się rozpakowałem śmigam na moją
najlepszą na świecie zupę
Kokosowa zupa Tom Kha Kai

Khao San Road udekorowana z okazji
Chińskiego Nowego Roku

Hotel .... za szybko zapłaciłem im za 5 nocy !
Płaciłem 5 miesięcy wcześniej i nie mogli znaleźć moich przelewów , mówię im że :
" no tak macie burdel w tym archeo "
Okazało się że po 5 dniach rano opuszczam hotel bo lecę do Birmy lot 7.15 a ci chcą abym zapłacił 2000Bht ale się wk.... wściekły
Ale co miałem robić za 2 godziny samolot musiałem zapłacić kartą.
Po 2 tyg patrze w kompa jest zwrot , potem jak przyjechałem do nich na koniec podróży przepraszali .
Teraz już wiem że nigdy nie zapłacę za całość !!
-rezerwować i płacić tylko tyle ile żądają .
Zostawiłem tam w hotelu w depozyt mój Bagaż ponieważ wcześniej robiłem zakupy na największym Markecie w Bangkoku na Chatu Chak nr autobusu 44.
Nie chciałem targać bagażu do Birmy i potem na południe Tajlandii więc za 1 dzień biorą 10Bht , warto !
Dzień wcześniej poszedłem do mojego ulubionego baru
druga równoległa ulica od Kha San Klub nazywa się "Ballentines " muzy TYLKO Tajska i to na żywo
Impra zaczyna się od 23 kończy o 3 rano , oczywiście zabawa murowana tym bardziej że tylko wśród Tajek i Tajów , piwko Singha 80 Bht , na prawdę warto.
Wszedłem do tej knajpki po 23 i było full ludzi głośna muza i roztańczeni ludzie od razu mnie to podkręciło
Zaraz zostałem zaproszony do stoliczka gdzie siedziały Tajki ,i Tajowie
Tajki bardzo lubią tańczyć nie ukrywam że
/Magda góralko ty nasza wiesz coś o tym prawda /ja także uwielbiam ruszać biodrami hehehe , więc imprezka szła na dobre , częstowali mnie Jaśkiem 1L 700Bth , koło 1 w nocy , moja kolejka więc postawiłem jaśka na stół Aaa i impra trwała na dobre do 3 rano
Szybko musiałem śmigać do hotelu bo o 5 miałem mini Vana na lotnisko tak więc ze spania nici .
Pewnie pytacie a gdzie zdjęcia ?
Nigdy jak wybieram się w podróży na jakąś imprę nie biorę foto różnie to bywa a przecież to aparat fotograficzny to druga ważna rzecz po paszporcie !
I co by było gdybym zgubił .

Autobusy w Bangkoku :

Pisałem już wcześniej o tym aby kupić sobie mapkę z numerami autobusów warto!
np z Khao San nr 47bht do Lumpini Park i okolice Patpong :lol: wiecie co mam na myśli :lol: ....
autobusy jeżdżą do 23 ten kosztował mnie 7bth a jazda nimi to jak dla mnie wielka przyjemność .
Siedzenia skaczą w środku wiatraki hałas leciutki zapaszek spalin :lol: okna pootwierane generalnie fajnie :D
Są oczywiście autobusy z AC nie co droższe ale patrzysz przez szybę .
można też podróżować i zwiedzać Bangkok rzeką.
Taxi Boat ma swoje przystanki jest ich na całej rzece
Chao Phraya - 16
Z okolic Kha San wsiadacie na stacji nr 13 i tak np do China Town nr stacji 5 - koszt tylko 12 Bth
Zawsze w Bangkoku u chinoli jem golonkę nie taka jak u nas
ona się po prostu rozpływa w ustach je się ją łyżką !
Tajowie kupują obiady na ulicach gotowe w woreczkach
nie robią w domu , bo i po co ?

Chcesz szybko i tanio zwiedzić Bangkok ?
Zwiedzisz go tylko rzeką !!

Taxi w szczycie nie bierz utkwisz w korku na dobre , wybierz lepiej
Moto Taxi za 100bth w mieście więcej nie dawaj !!
Tuk Tuk też nie warto drogo i długo .
Bangkok ciągle mnie zadziwia a raczej ludzie
Wyobraźcie sobie że kierowca autobusu nr 44 wraz z żoną i uwaga !
2 letnim dzieckiem z zabawkami , mleczkiem nocnikiem i Bóg wie czym tam jeszcze razem są w pracy .
On prowadzi autobus żona kasuje bilety a malec ... :D
siedzi sobie wygodnie jak król z przodu obok ojca na skrzyni biegów
Matka co chwilę podchodzi i go zabawia , zrobili mu wyrko ... i dzieciak cały szczęśliwy ,
Byłem w szoku jak ten malec wytrzymuje hałas , wiatraki ,ciągle hamownie, ale widać można bez przedszkola żłobka a nawet babci nie urażając oczywiście nasze ukochane teściowe :D
Tak więc nazwałem te autobusy ... Family Bus
W Bangkoku można wysłać paczkę do Polski i tak:
Poczta 5kg -2000Bht / około 180zł / czas do 3 miesięcy /
DHL 5kg - 4500Bht / około 400zł / czas 14 dni /
wybór jest oczywisty - poczta !
W Bangkoku dłuższy pobyt jest męczący ma się już dość tego dziwactwa na Khao San , gdzie świr goni świra ......zresztą wiecie co mam na myśli
Mi to nie przeszkadza ale ..... jest to przy dłuższym przebywaniu wk......
to tyle z Bangkoku ..
O7.15rano miałem lot do Yangon , na lotnisko udałem się za 150Bht Mini Van ,bilet kupicie w każdym hoteliku w Bangkoku z resztą nie tylko ten bilecik można kupić...