Geoblog.pl    neronek    Podróże    Filipiny 2017/2018    Filipiny 2017 /2018

Filipiny 2017 /2018

Polska, Bydgoszcz

Bilet kupiony
2400 zł Turkish Air Berlin - Istanbul - Manila powrót 9 stycznia 2018 Manila Istanbul Berlin Bydgoszcz

cdn....

Kiedy już bilet został kupiony a akcja pomocy dzieciom z cmentarza w Manili i dzieciom ze szkoły na wyspie Pamilacan czyli Twoje serce dla dzieci z Filipiny właśnie zakończyło zbiórkę https://pomagam.pl/sercedlafilipin
nie było wyjścia trzeba lecieć oj będzie się działo .
Bydgoszcz 6 rano 9 stycznia wsiadam w pociąg do Berlina 24 Euro ( promocja ) ale i tak 2 godz opóźnienie śniegu nie ma .
Koło 12 w południe jestem na dworcu w Hauptbahnhof w Berlinie . Szukam autobusu TLX 2,8 Euro na lotnisko Tegel
O godz 18.40 mam lot do Istanbul a dalej do Manili . Lecę Turkish Airlines podobno wyższa półka , a to się okaże obym tylko poszybował bezpiecznie z Bogiem czy z Allahem nie ważne no to fruuuuuu.

Tranzyt w Turcji trwał zaledwie 30 min miałem 1 godz opóźnienia
Wsiadam do ogromnego Boeing 777 . krótka modlitwa moja i Allaha i fruuu do Manili za 12 godz będę na miejscu .
Juz na dzień dobry częstują nas napojami soki woda cola piwo i winko jedno Tureckie drugie lepsze Francuskie a także można poprosić o whisky no no robi się ciekawie przecież jest to lot ekonomy :)
Potem była kolacja następnie obiad i rzeczywiście bardzo smaczny i tutaj chciałem sprawdzić czy naprawdę te linie są ok .
Poszedłem więc spytać czy mogę poprosić o jeszcze jeden posiłek mani stewardessa uśmiechnęła się i chciał mi go przekazać ja z uśmiechem na twarzy mówię jej nie nie dziękuje żartowałem a więc rzeczywiście super linie !!

O godzi 18.40 bezpiecznie lądujemy i co ważne bez opóźnienia w Manili na terminalu nr 1 odnowiony z klimatyzacją
idę od razu wymienić dolary 1 $ -50 Peso Oraz kupuje kartę do telefonu w Globe tutaj musicie się zastanowić w jaki rejon Filipin się wybieracie . Globe i Smart to operatorzy na Filipinach w jednym rejonie lepiej działa Smart a gdzie indziej Globe
Zaraz przy wyjściu idę na postój taxi stoję cierpliwie w kolejce , jak juz dochodzę do taxi jakiś Pan daje mi karteczkę pyta gdzie chcę jechać do Malate Wanderers Guest House mówię mu OK odpowiada i wsiadam do taxi wrzucam ogromny 30 kg bagaż jedziemy od razu patrzę czy koleś włączył taxometr to bardzo ważne aby nie było potem wołania o police turist , jeżeli nie chce kierowca włączyć taxometru należy natychmiast opuścić taxi !
Po 2 min taksówkarz automatycznie zamyka drzwi mówi mi że to dla bezpieczeństwa .
No i się zaczyna skąd jesteś ?
Poland .
Holland
nie Poland
aa ok Holland ..
no dobrze niech cie będzie
potem masz dzieci żonę czy na wakacjach ile lat itd a więc zaczyna się pomyślałem sobie że kiedyś w podróż wezmę ze sobą dyktafon nagram ważne inf o mnie i będzie ok :)
Po 30 min jestem na miejscu . Już 3 raz jestem w Wanderers GH a więc wiem gdzie co jak i itd płacę 280 Peso
Wcześniej na Agoda.pl zrobiłem rezerwację pokazuje paszport wypisuje druk i do pokoju mały pokoik z AC bez WC nic szczególnego bez TV 800 Peso ( 60 zł ) WC na zewnątrz
Wiedziałem wcześniej że w tym GH jest Darek Jajor . Polak który jutro będzie mi pomagał w naszej akcji Twoje serce dla dzieci z Filipin .
Rozpakowałem się wykąpałem i wołam na korytarzu DAREK !!! wcześniej miałem spotkać się z nim na lotnisku ale się minęliśmy
Po chwili dzwoni Darek
Cześć i jak idziemy na piwko pogadać itd no jasne coś zjemy w końcu trzeba przywitać się z Manilą a juto rano o 9 zbiórka u mnie w Wanderers GH zaczyna II akcje " Twoje serce dla dzieci z Filipin "